InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

České e-shopy zažily vrchol předvánočních nákupů, zákazníci v nich včera utratili přes miliardu korun

11.12.2019
Předvánoční nákupy zboží v internetových obchodech včera dosáhly letošního denního maxima. Češi během úterý 10. prosince utratili v e-shopech více než 1,1 miliardy korun. A to z velké části mezi 16. a 20. hodinou. Údaje vyplývají z monitoringu objemu online nákupů prováděného v reálném čase společností Shoptet, lídrem v oblasti české e-commerce. Několikanásobně vyšší prodeje budou internetové obchody evidovat až do poloviny příštího týdne, oproti loňskému předvánočnímu období stoupnou podle odhadů až o pětinu.
Foto: pixabay.com
Češi včera utratili vůbec nejvyšší denní částku vynaloženou na nákupy v internetových obchodech v letošním roce. Podle údajů společnosti Shoptet, jejíž řešení využívá polovina českých e-shopů, přesáhla výši 1,1 miliardy korun. Celkový obrat e-shopů tak již tradičně přesáhl objem peněz, který zákazníci e-shopů utratili ve slevových akcích během tzv. Black Friday (zhruba 800 milionů Kč). "Na základě našich dat jsme včera zažili vrchol sezony předvánočních nákupů. Ty ale budou v o něco nižších řádech pokračovat až do poloviny příštího týdne. I přesto ale budou e-shopy podle našich odhadů evidovat až trojnásobné množství objednávek oproti běžnému stavu," uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Každý zákazník utratil průměrně dva tisíce korun
Z údajů o včerejších online nákupech také vyplývá, že každý nakupující utratil v internetových obchodech průměrně dva tisíce korun. A to většinou za 4 položky. Mezi nejprodávanější kategorie zboží patřila elektronika, kosmetika a móda. Ve způsobech placení převyšovaly online platby kartou (v 62 % případů) oproti dobírce. "Útraty v posledních dvou týdnech před Vánoci každoročně rostou. Pro ty letošní odhadujeme meziroční nárůst mezi patnácti až dvaceti procenty oproti loňskému předvánočnímu období," dodává Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet.

Online nákupy vzrostly i na Black Friday
Prvním větším vrcholem předvánoční sezony byl tzv. Black Friday, který letos připadl na 29. listopadu. Přestože zákazníci ani navzdory slevovým akcím neutratili tak vysokou částku jako včera, online nákupy dosáhly hodnoty 800 milionů korun. Kampaně na Black Friday ale táhnou převážně největší online prodejci na trhu, menším obchodníkům se mnohdy nevyplatí. Hromadný výprodej má totiž smysl pouze tehdy, pokud obchody nalákají dostatek lidí, aby se zbavily skladových zásob. K tomu jsou ale zapotřebí nákladné marketingové kampaně. Oproti velkým e-shopům, které nabízely slevy až 35 %, tak připadala na ty menší průměrná sleva jen zhruba 16 %.
Autor: Roman Macháček

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Úterý 23.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »