InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín

Nová poštovní známka připomíná krále českého průmyslového designu

03.10.2019
Česká pošta ve středu 2. října představila příležitostnou známku Český design: Václav Král. Motivem známky je model sportovního vozu Tatra, který navrhl tento přední český designér, jehož dílo bylo inspirací pro obálku prvního dne vydání (FDC), přebal sešitku i razítko prvního dne vydání. Autorem návrhu známky je Pavel Sivko a rytcem FDC Jaroslav Tvrdoň.
Foto: Česká pošta
Český automobilový designér, konstruktér a závodník Václav Král se narodil 27. září 1936 v Ostravě a již za svého života stal ikonou ve svém oboru. Na začátku 70. let na sebe upozornil jako tvůrce závodních automobilů značky Metalex a mezi jeho nejslavnější díla patří Tatra MTX V8, Dioss Rebel, Tatra President nebo karoserie pro Škodu Buggy a Spider. Navrhoval také motocykly, z nichž nejznámější je Jawa Athena. S jeho Supertatrou byl vytvořen historicky první český národní rychlostní rekord. Králem navrhovaná auta byla jedinečná svou skvělou aerodynamikou, kterou tvořil od oka.

Jde v pořadí o teprve druhou poštovní známku z emise Český design. První připomínala světoznámého architekta českého původu Jana Kaplického a byla vydána v dubnu roku 2018.

Nominále známky připomínající Václava Krále je zastoupeno písmenem "A", které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní - standard do 50 g, tedy ke dni vydání 19,- Kč. Spolu s příležitostnou známkou vychází v nákladu 3200 kusů také tzv. obálka prvního dne vydání (FDC), na němž jsou znázorněny skici modelů aut a rýsovací potřeby, které symbolizují designerův pracovní stůl. Razítko prvního dne znázorňuje liniovou kresbou zobrazený portrét Václava Krále spolu s textem: OSTRAVA, 2. 10. 2019.

Známku, která je vydána v úpravě tiskového listu a známkového sešitku s 8 známkami a 4 kupóny, vytiskla Poštovní tiskárna cenin technikou plnobarevného ofsetu nákladem 500 tisíc kusů, sešitek pak nákladem 14 tisíc kusů. Zájemci si ji mohou zakoupit na kterékoliv specializované filatelistické přepážce, vybraných poštách a na webových stránkách České pošty.
Zdroj: Česká pošta

Další články z rubriky Magazín

Jak na optimalizaci webových stránek?

Webové stránky jsou již nepostradatelnou součástí každé firmy či jednotlivce. Jsou profesionální vizitkou i prezentací a investice do nich se opravdu vyplatí. Aby však fungovaly podle vašich představ a měly spoustu návštěvníků a zájemců o vaše ...

Jak vybrat chalupu na zimní radovánky

Češi rádi chalupaří, a netýká se to jen letních měsíců. S příchodem zimní sezony se romantické horské chalupy stávají výchozím bodem běžkařských výlet ...

Jeden zaměstnanec s depresí ubere firmě 32 pracovních dní. Jak pečovat o duševní zdraví svých zaměstnanců?

Na 10. října připadá Světový den duševního zdraví. Tomu dle odborníků svědčí práce, na druhou stranu však samo zaměstnání nebo pracovní prostředí může ...

5 chyb, které vám nejvíce prodraží stavbu

Stavba či rekonstrukce není jednoduchá záležitost a může se i pěkně zkomplikovat a prodražit. Jak se těmto nepříjemným starostem vyhnout? Přinášíme př ...

Desatero: Jak se vyhnout zneužití platební karty

Počet případů zneužití bezkontaktních platebních karet roste, mimo jiné proto, že jimi lze bez použití PINu platit drobné nákupy do hodnoty 500 Kč. Má ...

Doporučujeme



Úterý 15.10.2019
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2019 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.