InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Ministerstvo zahraničí spouští konzulárního ombudsmana

02.08.2019
Českým občanům, kteří se v zahraničí dostanou do potíží, poskytuje Ministerstvo zahraničí pomoc skrze síť svých zastupitelských úřadů - ambasád či konzulátů. Na této skutečnosti se nic nemění. Stovky dotazů a podnětů na vylepšování našich služeb pro občany jsou ale v tuto chvíli roztříštěny na různé mailové adresy či ve schránkách na sociálních sítích. Abychom na ně mohli zodpovědně odpovídat a přebírat podněty, je třeba je soustředit na jedno místo, které budou mít na starosti přímo odborníci z konzulárního odboru. Od 1. srpna proto spouští Ministerstvo zahraničí konzulárního ombudsmana.
Ilustrační snímek | Foto: MZ
"Nově jsme se rozhodli rozšířit pomoc poskytovanou občanům o tzv. konzulárního ombudsmana. Na speciální telefonní lince či emailové adrese budeme reagovat na podněty občanů, kde máme nedostatky a jak naši pomoc ještě vylepšit," představil novinku ministr Tomáš Petříček. "Lidé píší podněty na sociální sítě ministerstva, stovky dotazů dostávám různými cestami i já osobně. Rádi pomůžeme v maximální míře, ale dotazy i podněty se musí dostat do ruky přímo odborníkům. A ti nesedí u sociálních sítí, budou dostupní skrze tyto kontakty," dodal.

Jak bude konzulární ombudsman fungovat? "Nebude to náhrada konzulární pomoci našich zastupitelských úřadů. Jedná se skutečně o ombudsmana, to znamená prostředek na řešení rozličných podnětů našich občanů a námětů na zlepšení našich služeb," zdůraznil náměstek pro konzulární sekci Martin Smolek. "Rádi si všechny připomínky vyslechneme, v řadě případů jde ale o nedorozumění, často musíme například vysvětlovat, kde jsou hranice našich kompetencí a podobně," doplnil.

"V případě, že náš občan bude mít pocit, že se ocitl v situaci, kterou není standardními postupy uvedenými na našem webu schopen uspokojivě vyřešit, nebo se s námi bude chtít podělit o námět, kterým by bylo možné českou konzulární službu vylepšit, zvedne telefon, nebo napíše email, na MZV ho vyslechne odborník a poradí mu jak situaci řešit nebo popřípadě začne situaci přímo se zastupitelským úřadem řešit," vysvětlil ředitel konzulárního odboru Pavel Pitel.

Testovací provoz konzulárního ombudsmana vyhodnotí Ministerstvo zahraničí na konci této turistické sezony, tedy v druhé polovině září. Pokud se nový projekt osvědčí, zůstane v paletě služeb, které poskytujeme občanům v nesnázích, natrvalo.
Zdroj: MZ

Další články z rubriky Domácí

Odstavení uhelných elektráren Počerady a Chvaletice by nedostatek elektřiny nezpůsobilo, dokládá analýza Hnutí DUHA

Odstavení uhelných elektráren Počerady a Chvaletice neohrozí elektrizační soustavu dokládá analýza Hnutí DUHA. Na příkladu roku 2023 je jejich výkon na hodinové bázi reálně nahraditelný stávajícími kapacitami jiných řiditelných zdrojů. Stejně tak ...

Čeští a slovenští křesťanští demokraté zůstávají v blízkém kontaktu i přes neshody na mezivládní úrovni

Čechy a Slováky dlouhodobě pojí přátelství, kulturní blízkost i společná historie. Zrušení jedné nadstandardní mezivládní konzultace na tom nic nemění ...

Po zimní přestávce vyjíždí VRTmobil opět do regionů

Mobilní informační centrum Správy železnic, tzv. VRTmobil, se po zimní přestávce vrací na cesty. Po celé republice bude objíždět obce v okolí plánovan ...

Bezpečnostní rada státu se zabývala aktuální situací ohledně vnitřní bezpečnosti v Česku

V pondělí 22. dubna 2024 se ve Strakově akademii uskutečnilo zasedání Bezpečnostní rady státu. Mezi projednávanými tématy byly mimo jiné aktuální situ ...

Lipavský jednal na dubnové Radě EU pro zahraniční věci v Lucemburku

V Lucemburku se v pondělí 22. dubna 2024 sešli ministři zahraničních věcí členských států EU na pravidelném zasedání Rady EU (FAC). Českou delegaci ve ...

Doporučujeme



Úterý 23.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »