InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

SŽDC zahajuje druhou etapu rekonstrukce uzlu Přerov za více než tři miliardy korun

05.04.2019
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvu na realizaci druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov, která obsahuje přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících mezistaničních úseků. Za 3,22 miliardy korun bez DPH budou stavební práce provádět společnosti EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Hotovo má být do konce roku 2021. S financováním stavby pomůže Evropská unie prostřednictvím programu CEF (Nástroj pro propojení Evropy).
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Druhá stavba v přerovském uzlu navazuje na již dříve provedenou rekonstrukci celé tamní železniční stanice. Současná etapa zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a trianglu tvořeného tratěmi Přerov - Prosenice, Dluhonice - Prosenice a Přerov - Dluhonice. Nově řešená koncepce kolejiště v Dluhonicích vychází ze souběhu dvou dvoukolejných tratí do Přerova a Prosenic při dodržení jejich přímého pokračování čtyřmi hlavními dopravními kolejemi.

"Nový bude železniční svršek a spodek, trakční vedení a také sdělovací a zabezpečovací zařízení, budou realizována i mimoúrovňová křížení. Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu v úsecích z Přerova do Dluhonic a Prosenic včetně tzv. Dluhonické spojky," uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Dále bude provedena rekonstrukce elektrických zařízení a rekonstrukce železničních mostů a propustků.

Stávající výpravní budova v Dluhonicích bude zdemolována, místo ní se vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Průjezd přes výhybnu se zrychlí až na 130 km/h, stejnou rychlostí budou vlaky moci pokračovat i v navazujícím mezistaničním úseku do Přerova. Na obou tratích směřujících z Prosenic na jih se bude jezdit rychlostí až 160 km/h.

Výhybna Dluhonice svým významem převyšuje jakékoliv jiné výhybny či mezilehlé stanice, neboť její železniční infrastruktura umožňuje na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Ostravu či Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav.

V dubnu začnou práce na trakčním vedení, a to především v úsecích z Dluhonic do Prosenic a do Přerova, které si vyžádají denní výluky. Nepřetržité výluky jednotlivých traťových kolejí s větším dopadem na železniční provoz se očekávají od letošního října.
Zdroj: szdc.cz

Další články z rubriky Domácí

Novým ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv bude od května MUDr. Tomáš Boráň

Úkolem MUDr. Tomáše Boráně je zajistit bezproblémové fungování Státního ústavu pro kontrolu léčiv, aktivní přístup SÚKLu při řešení dostupnosti léčiv, hladkou implementaci novely zákona o léčivech a zlepšení spolupráce se zástupci lékáren a dalšími ...

Lipavský jednal s ministrem zahraničí Ázerbájdžánu Bajramovem o bezpečnostní situaci v regionu

Dnes 23. dubna se v Černínském paláci setkali ministr Jan Lipavský a ministr zahraničních věcí Ázerbájdžánu Džejhun Bajramov. Ministři se věnovali akt ...

Solární panely a tepelná čerpadla se začínají vyplácet. Úspory vidí téměř 90 procent majitelů

Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplyn ...

Rodiče, kteří vozí děti do školy autem, zhoršují ovzduší pro ostatní

Děti, které chodí do základních škol v centru Brna, jsou vystaveny vyšším koncentracím polétavého prachu než jinde ve městě. Týká se to zejména těch, ...

P ENERGY TRADING porušil zákon, když uskutečnil spojení s Gazela Energy bez povolení Úřadu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti EP ENERGY TRADING, a.s., pokutu ve výši 18 840 000 korun za uskutečňování spojení soutěžitelů ...

Doporučujeme



Úterý 23.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »