Zlat stezka
InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

SŽDC zahajuje druhou etapu rekonstrukce uzlu Přerov za více než tři miliardy korun

05.04.2019
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvu na realizaci druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov, která obsahuje přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících mezistaničních úseků. Za 3,22 miliardy korun bez DPH budou stavební práce provádět společnosti EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Hotovo má být do konce roku 2021. S financováním stavby pomůže Evropská unie prostřednictvím programu CEF (Nástroj pro propojení Evropy).
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Druhá stavba v přerovském uzlu navazuje na již dříve provedenou rekonstrukci celé tamní železniční stanice. Současná etapa zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a trianglu tvořeného tratěmi Přerov - Prosenice, Dluhonice - Prosenice a Přerov - Dluhonice. Nově řešená koncepce kolejiště v Dluhonicích vychází ze souběhu dvou dvoukolejných tratí do Přerova a Prosenic při dodržení jejich přímého pokračování čtyřmi hlavními dopravními kolejemi.

"Nový bude železniční svršek a spodek, trakční vedení a také sdělovací a zabezpečovací zařízení, budou realizována i mimoúrovňová křížení. Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu v úsecích z Přerova do Dluhonic a Prosenic včetně tzv. Dluhonické spojky," uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Dále bude provedena rekonstrukce elektrických zařízení a rekonstrukce železničních mostů a propustků.

Stávající výpravní budova v Dluhonicích bude zdemolována, místo ní se vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Průjezd přes výhybnu se zrychlí až na 130 km/h, stejnou rychlostí budou vlaky moci pokračovat i v navazujícím mezistaničním úseku do Přerova. Na obou tratích směřujících z Prosenic na jih se bude jezdit rychlostí až 160 km/h.

Výhybna Dluhonice svým významem převyšuje jakékoliv jiné výhybny či mezilehlé stanice, neboť její železniční infrastruktura umožňuje na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Ostravu či Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav.

V dubnu začnou práce na trakčním vedení, a to především v úsecích z Dluhonic do Prosenic a do Přerova, které si vyžádají denní výluky. Nepřetržité výluky jednotlivých traťových kolejí s větším dopadem na železniční provoz se očekávají od letošního října.
Zdroj: szdc.cz

Další články z rubriky Domácí

Rychlou železnici z Drážďan do Prahy má využívat i nákladní doprava

Chystané nové vysokorychlostní spojení z Drážďan do Prahy má být součástí propojení severních a jižní evropských přístavů a má umožnit přesun nákladní dopravy z přetížených dálnic na železnici. Shodli se na tom český ministr dopravy Vladimír Kremlík ...

Vláda schválila peníze pro sociální služby, v návrhu novely horního zákona ruší pětiletá moratoria na cenu surovin

Na jednání v pondělí 17. června 2019 vláda Andreje Babiše dořešila problém s dofinancováním sociálních služeb na letošní rok. Kraje a hlavní město Pra ...

V obchodních centrech hraje ostraha stále důležitější roli

Obchodních a nákupních center je v ČR zhruba 250, denně každým z nich projdou i tisíce lidí. Na jejich bezpečnost jsou proto najímáni profesionálové, ...

Upozornění pro chovatele v souvislosti s horkým počasím

V souvislosti s aktuálními vysokými teplotami vzduchu, které mohou negativně ovlivnit také pohodu a zdraví zvířat, Státní veterinární správa (SVS) při ...

Zuzana Čaputová se oficiálně stala novou prezidentkou Slovenské republiky

SLOVENSKO - Advokátka a bojovnice za životní prostředí Zuzana Čaputová se v sobotu 15.6. stala oficiálně novou prezidentkou Slovenské republiky. Inau ...

Doporučujeme



Úterý 18.6.2019
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2019 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.