InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

SŽDC zahajuje druhou etapu rekonstrukce uzlu Přerov za více než tři miliardy korun

05.04.2019
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvu na realizaci druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov, která obsahuje přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících mezistaničních úseků. Za 3,22 miliardy korun bez DPH budou stavební práce provádět společnosti EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Hotovo má být do konce roku 2021. S financováním stavby pomůže Evropská unie prostřednictvím programu CEF (Nástroj pro propojení Evropy).
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Druhá stavba v přerovském uzlu navazuje na již dříve provedenou rekonstrukci celé tamní železniční stanice. Současná etapa zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a trianglu tvořeného tratěmi Přerov - Prosenice, Dluhonice - Prosenice a Přerov - Dluhonice. Nově řešená koncepce kolejiště v Dluhonicích vychází ze souběhu dvou dvoukolejných tratí do Přerova a Prosenic při dodržení jejich přímého pokračování čtyřmi hlavními dopravními kolejemi.

"Nový bude železniční svršek a spodek, trakční vedení a také sdělovací a zabezpečovací zařízení, budou realizována i mimoúrovňová křížení. Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu v úsecích z Přerova do Dluhonic a Prosenic včetně tzv. Dluhonické spojky," uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Dále bude provedena rekonstrukce elektrických zařízení a rekonstrukce železničních mostů a propustků.

Stávající výpravní budova v Dluhonicích bude zdemolována, místo ní se vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Průjezd přes výhybnu se zrychlí až na 130 km/h, stejnou rychlostí budou vlaky moci pokračovat i v navazujícím mezistaničním úseku do Přerova. Na obou tratích směřujících z Prosenic na jih se bude jezdit rychlostí až 160 km/h.

Výhybna Dluhonice svým významem převyšuje jakékoliv jiné výhybny či mezilehlé stanice, neboť její železniční infrastruktura umožňuje na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Ostravu či Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav.

V dubnu začnou práce na trakčním vedení, a to především v úsecích z Dluhonic do Prosenic a do Přerova, které si vyžádají denní výluky. Nepřetržité výluky jednotlivých traťových kolejí s větším dopadem na železniční provoz se očekávají od letošního října.
Zdroj: szdc.cz

Další články z rubriky Domácí

Nová legislativa motivuje obce i občany k třídění odpadů

Ministerstvo životního prostředí odeslalo do mezirezortního připomínkového řízení novou odpadovou legislativu. Jejím cílem je především zvýšení třídění a recyklace odpadů, odklon od skládkování a s tím související plnění povinných evropských ...

O dvojí kvalitě potravin se v europarlamentu rozhodne příští týden

Europoslanci minulý týden na výboru pro vnitřní trh odhlasovali směrnici, která dále umožňuje výrobu potravin ve dvojí kvalitě. Směrnice obsahuje toli ...

Podíl soudně uložených peněžitých trestů stoupl na rekordní maximum

Soudy v roce 2018 uložily 9 864 peněžitých trestů, tedy nejvíce v historii české soudní praxe. Tato forma sankce se tak dotkla celkem 18,12 % všech lo ...

Chov šelem v zájmových chovech se výrazně zpřísní

V zájmových chovech již nebude možné rozmnožovat vybrané šelmy a lidoopy, zakázané budou také tzv. mazlící koutky nebo venčení velkých šelem na veřejn ...

Česko pošle na srbské hranice dalších pět policistů

Česká republika pošle do Srbska dalších pět policistů, kteří budou na hranicích pomáhat svým srbským kolegům při boji s nelegální migrací. Včera, 11. ...

Doporučujeme



Neděle 21.4.2019
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2019 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.