Zlat stezka
InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Evropský parlament předepisuje emisní limity automobilů pro období po roce 2020

02.04.2019
Evropský parlament stvrdil limity pro nové osobní automobily, podle kterých musí mezi léty 2020 a 2030 klesnout průměrné emise oxidu uhličitého o 37,5 procenta a výrobci musí prodat dané množství bezemisních a nízkoemisních vozidel.
Tomáš Hanuš | Foto: ODS
Kandidát ODS do Evropského parlamentu Tomáš Hanuš kritizuje návrh slovy: "Evropský parlament nechce přijmout fakt, že prodejní čísla elektromobilů se zatím zvedají jen pomalu. Bojuje proti tomu dalším těžko dosažitelným limitem a zavedením minimálních kvót pro elektroauta. Pokud výrobci neprodají dostatek elektroaut, nebudou moci prodávat konvenční auta".

Už limitní hodnota 95 gramů CO2/km pro rok 2020 není podle německého Svazu automobilového průmyslu (VDA) dosažitelná pouze spalovacími či vznětovými motory. Přechod na elektromobilitu se však nevyvíjí dostatečně rychle. V situaci, kdy chybí potřebná infrastruktura pro dobíjení elektroaut, se chystá Evropský parlament schválit další razantní snížení předepsaných limitů. Pokles průměrné hodnoty emisí vyrobených aut všech výrobců o 37,5 procenta je podle Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA) "z dnešní perspektivy naprosto nereálný" . Nejnovější návrh navíc zavádí povinnost výrobců prodávat v roce 2025 minimálně 15 procent, respektive v roce 2030 minimálně 35 procent, bezemisních a nízkoemisních vozidel.

Tomáš Hanuš pomáhal utvářet pozici europoslanců Občanské demokratické strany k emisím pro rok 2020 stejně jako po roce 2020. Atmosféru, v jaké byly oba návrhy vyjednávány popsal: "Po propuknutí aféry dieselgate se zásadně změnilo vnímání celého automobilového průmyslu ze strany europoslanců ostatních politických skupin. Zatímco při vyjednáváních o limitech pro rok 2020 Evropský parlament změnil návrh Komise ve prospěch průmyslu, nyní je tomu přesně naopak. V této negativní atmosféře někteří europoslanci přehlíží, jak zásadní kroky už průmysl udělal a kolik už do elektromobility nainvestoval. Přesto jsou stále nedůvěřiví a riskují konkurenceschopnost evropských výrobců, když předepisují emisní cíle daleko za doporučeními průmyslu".
Autor: Bc. Věra Šenková

Další články z rubriky Domácí

Rychlou železnici z Drážďan do Prahy má využívat i nákladní doprava

Chystané nové vysokorychlostní spojení z Drážďan do Prahy má být součástí propojení severních a jižní evropských přístavů a má umožnit přesun nákladní dopravy z přetížených dálnic na železnici. Shodli se na tom český ministr dopravy Vladimír Kremlík ...

Vláda schválila peníze pro sociální služby, v návrhu novely horního zákona ruší pětiletá moratoria na cenu surovin

Na jednání v pondělí 17. června 2019 vláda Andreje Babiše dořešila problém s dofinancováním sociálních služeb na letošní rok. Kraje a hlavní město Pra ...

V obchodních centrech hraje ostraha stále důležitější roli

Obchodních a nákupních center je v ČR zhruba 250, denně každým z nich projdou i tisíce lidí. Na jejich bezpečnost jsou proto najímáni profesionálové, ...

Upozornění pro chovatele v souvislosti s horkým počasím

V souvislosti s aktuálními vysokými teplotami vzduchu, které mohou negativně ovlivnit také pohodu a zdraví zvířat, Státní veterinární správa (SVS) při ...

Zuzana Čaputová se oficiálně stala novou prezidentkou Slovenské republiky

SLOVENSKO - Advokátka a bojovnice za životní prostředí Zuzana Čaputová se v sobotu 15.6. stala oficiálně novou prezidentkou Slovenské republiky. Inau ...

Doporučujeme



Úterý 18.6.2019
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2019 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.