InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Kancelář není jen stůl, židle a počítač

03.09.2018
Zařizování nových kanceláří je nutnost, kterou by měl každý zaměstnavatel rád co nejdřív za sebou. Koneckonců, nejdůležitější pro chod firmy jsou lidé, nikoliv stoly, židle a úložné systémy. Jenže odbyté plánování pracovního prostoru může mít v dlouhodobém horizontu dopad nejen na morálku zaměstnanců, ale i na obchodní výsledky.
Ilustrační snímek | Foto: bokem.cz
Kanceláře už dávno nejsou vnímány pouze jako místo, kam zaměstnanci chodí vykonávat své povolání. Lidé zde většinou mají trávit značnou část pracovního týdne a prostředí, v němž pobývají, ovlivňuje jejich výkonnost i zdravotní stav. Na vybavení kanceláří lze sice ušetřit značnou finanční částku, druhou stranou mince jsou však nemotivovaní nebo vystresovaní pracovníci, horší produktivita práce a - zjednodušeně řečeno - méně vydělaných peněz.

"Kancelář, to není jen stůl, židle a pár počítačů," říká Zdeněk Brisuda, ředitel české pobočky nábytkářské firmy Wiesner-Hager. "Svou roli hraje rozvržení prostor, ergonomie, design i kvalita ovzduší. Mají-li tu být lidé spokojení, potřebují nejen funkční prostor k práci, ale třeba i místo k relaxaci nebo k interakci s kolegy."

V každém případě jde o komplexní problematiku, do níž by se zodpovědný zaměstnavatel neměl pouštět bez pomoci odborníků a bez dostatečné časové rezervy. Klíčové je totiž propojení dvou samostatných světů - společného a individuálního. Odborník v oblasti kancelářských prostor se nejprve musí seznámit s fungováním firmy jako celku. Přispívá produktivitě společnosti nerušené prostředí, v němž má každý zaměstnanec dostatek klidu? Nebo naopak dynamické podmínky, v nichž může tým aktivně komunikovat a vyměňovat si nápady? Řešení se obvykle nachází někde na půl cesty.
K pochopení firmy jako organismu se pak přidává ohled na individuální potřeby každého z jejích členů, zejména ergonomie jednotlivých pracovních míst. Správné kancelářské prostory mají uživatelům umožňovat dynamické sezení a časté změny poloh. Zejména nevhodné sezení vede k dlouhodobému jednostrannému zatížení, bolestem krční páteře a dalším potížím.

V ideálním případě se při návrhu kanceláří k funkčnosti a ergonomii přidává i estetika. Bude se vám lépe pracovat v prostředí průmyslovém, sterilním a odosobněném, nebo zajímavém, barvitém a stimulujícím? Odpověď je zřejmá.

Prozíravý zaměstnavatel vidí dál než k datu splatnosti faktury za kancelářský nábytek. Investice do kvalitního a dobře promyšleného vybavení se mu v horizontu několika let vrátí nejen v trvanlivosti jednotlivých kusů zařízení, ale i ve spokojenějších zaměstnancích a výnosnějším podnikání.
Autor: Zdeněk Brisuda, ředitel české pobočky nábytkářské firmy Wiesner-Hager

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »