InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

P&G oznamuje nové cíle pro udržitelnost životního prostředí, které umožní pozitivní dopady ve světě

17.04.2018
PRAHA - Společnost Procter & Gamble oznámila, že dosáhla mnoha ze svých cílů v oblasti udržitelnosti životního prostředí stanovených pro rok 2020. Zbytek plánuje splnit co nejdříve a zároveň stanovila nové, rozsáhlé cíle pro rok 2030. Program s názvem "Ambice 2030" má umožnit a inspirovat pozitivní dopady na životní prostředí a společnost. Zároveň má vytvářet hodnotu pro firmu a spotřebitele.
Ilustrační snímek | Foto: us.pg.com
"Věříme, že společnost P&G může být silou pro dobro a pro růst. Nadále se snažíme uspokojit spotřebitele a zároveň jim umožnit zodpovědnou spotřebu," řekl David Taylor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti P&G. "Spotřebitelé očekávají, že značky, kterým důvěřují, poskytnou vynikající výsledky a pomohou vyřešit některé ze složitých úkolů, kterým čelí náš svět. Náš globální dosah, naše porozumění pěti miliardám spotřebitelů a naše schopnosti inovovat nám dávají jedinečnou možnost uskutečnit pozitivní změny."

Ambice pro splnění cílů do roku 2030 společnosti P&G zahrnují:
* Značky: Dvacet předních značek společnosti P&G jako jsou Ariel, Jar, Head & Shoulders, Pantene nebo Pampers umožní a inspirují zodpovědnou spotřebu prostřednictvím obalů, které jsou 100% recyklovatelné a znovu použitelné.
* Dodavatelský řetězec: Výrobní závody společnosti P&G zredukují emise skleníkových plynů na polovinu a obstarají dostatek obnovitelné elektřiny k napájení 100 % našich závodů. Z obnovitelných zdrojů získá společnost 5 miliard litrů vody.
* Společnost: Společnost P&G bude i nadále vytvářet dlouhotrvající partnerství, která umožní lidem, planetě i našemu podnikání prosperovat. Partnerství bude vytvářet, aby zabránila vyhazování plastového odpadu do oceánů, aby chránila lesy, rozšiřovala řešení pro recyklaci absorpčních hygienických produktů a chránila vodní nádrže po celém světě.
* Zaměstnanci: Společnost P&G zapojí, vybaví a odmění své zaměstnance, kteří budou o udržitelnosti přemýšlet a praktikovat ji ve své každodenní práci. Odměna za pokrok bude zahrnuta v osobním ohodnocení zaměstnance.

Jako lídr v oblasti životního prostředí dosáhla společnost P&G již mnoha cílů stanovených pro rok 2020: zaměřené na ovzduší (od roku 2010 snížení emise skleníkových plynů o 16%), spotřebu vody (od roku 2010 snížení spotřeby vody ve výrobních zařízeních o 27%), a odpadu (dosažení nulového výrobního odpadu na více než 80 % výrobních míst).

Ve střední Evropě přispívá společnost P&G k rozvoji strategie udržitelnosti. Společnost ve střední Evropě vyrábí produkty pro péči o domácnost a o tkaniny, především značky jako jsou Ariel, Lenor nebo Jar. Závod v Rakoně splňuje nejvyšší ekologické standardy. V roce 2011 dosáhl nulového odpadu vyváženého na skládku - 80 % odpadu je recyklováno a 20 % přeměněno na energii. Značky na českém trhu vybízejí spotřebitele k zodpovědné spotřebě: například Jar tablety do myčky (Jar Platinum) vyčistí zbytky jídla bez předmývání, což ušetří až 10 000 litrů vody ročně.

Napříč všemi značkami i zeměpisnými oblastmi můžeme vidět dopady pokroku společnosti P&G, a to zejména u produktů jako je Tide purclean, který zahrnuje složky založené na biologických přísadách, nebo Head & Shoulders, který vytváří své obaly z odpadního plastu nalezeného na plážích; dále to jsou změny ve výrobě, kdy jsou P&G elektrárny napájeny větrnou elektřinou a párou z biomasy; a inovace ve výzkumu, které přinesou prospěch celému průmyslu tím, že každý rok zrecyklují tuny plastů, což sahá až za hranice společnosti P&G.

"Na základě dosavadního pokroku se naše cíle pro rok 2030 snaží řešit dva nejvážnější ekologické problémy ve světě: neobnovitelné zdroje a zvyšující se spotřebu," uvedla viceprezidentka udržitelnosti ve světě Virginie Helias ze společnosti P&G. "Víme, že naše společnost nenajde odpovědi na tyto otázky sama, proto bude důležité vytvořit partnerství a spolupráci, abychom dosáhli smysluplného pokroku. Zároveň chceme, aby naše značky vytvářely inovace, které vyzdvihnou zodpovědnou spotřebu na ještě vyšší úroveň."

"Společnost P&G je lídrem v řízení udržitelného rozvoje. Jejich strategie se shoduje s naším přesvědčením, že se firmy stanou úspěšnější, pokud zvýší svou udržitelnost. Souhlasíme s jejich ambicemi stanovenými pro rok 2030, které mají potenciál dosáhnout významného pozitivního globálního dopadu u akcionářů, životního prostředí a společnosti," řekl Peter Bakker, prezident a generální ředitel Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »