InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Logistický startup DoDo po roce pod novým vedením odbavil přes 100 tisíc objednávek

22.01.2018
PRAHA - Startup DoDo přešel pod e commerce akcelerátor Inveo přesně před rokem a od té doby stále roste. V loňském roce odbavil přes 100 tisíc objednávek, má více než 50 vlastních automobilů a přibližně 180 kurýrů. Inveo díky akvizici DoDo doplnilo další nástroj do své budované e-commerce omnichannel struktury v podobě logistických služeb na míru.
Ilustrační snímek | Foto: fyi.cz
Asistenční služba DoDo získala během uplynulého roku stabilní zákaznickou základnu, a ačkoliv začínala jako B2C služba, významně vzrostla i její role v B2B segmentu, kde e-shopům a online službám nabízí ideální řešení tzv. poslední míle. Startup spolupracuje například s KFC při rozvozu jídel a využívá ho i e-shop Mall.cz v rámci zákaznické služby Mall až k Vám. I díky těmto partnerstvím mohlo DoDo v loňském roce mj. rozvézt 65 000 obědů, najet 3 500 000 kilometrů a uspořit zákazníkům až 80 000 hodin času.

Za kontinuálním nárůstem poptávky služeb kurýrů DoDo stojí propracovaný systém logistiky a maximální flexibilita. "Každá zásilka vyžaduje specifický přístup, ať je to díky jejímu obsahu nebo prioritám. Zásilky obsahující potraviny nebo čerstvé květiny mají v tomto ohledu automaticky nastavené parametry, vyžadují opravdu pečlivé plánování a prověří, zdali námi nastavený systém je opravdu funkční. Další skupinou prioritních zásilek byly v loňském roce například urgentní žádosti na zařízení oprav mobilních telefonů, zapomenuté klíče, nebo zajištění dovozu léků nemocným," popisuje Michal Menšík, CEO logistického startupu DoDo. "Za rok fungování služby DoDo jsme vystáli více jak 3 500 front na dárky, nachodili jsme přes 4 000 km, dovezli jsme kolem 1 000 párů obuvi, přes 400 kusů nových knih i několik stovek bytových doplňků a vyřídili tisíce dalších zákaznických přání a objednávek," doplňuje část výčtu zajímavostí z Menšík.

Spokojenost s pěšáky i mobilními kurýry vede e-shopy k zařazení nových služeb, jako je například vrácení zásilky s oblečením nebo obuví zpět do distribučního centra. Zákazník se tak může v klidu rozhodnout, jaké zboží si ponechá a jaké bude chtít vrátit. Kurýr v tu chvíli plní roli prodloužené ruky nebo ambasadora konkrétní značky a podílí se na celkové kvalitě poskytovaného servisu.

V roce 2018 by měl startup DoDo díky stabilnímu, a především rostoucímu B2B segmentu začít postupně obsazovat nové trhy v čele se Slovenskem a Polskem. V momentě, kdy ve velkých městech v zahraničí vznikne dostatečná infrastruktura - právě díky B2B zakázkám, otevře DoDo segment i pro B2C v podobě asistenčních služeb, které velmi úspěšně fungují v České republice.
Fotogalerie:

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »